måndag 28 juli 2008

Första inlägget :o)

Halloj!
Här kommer mitt första inlägg på Blogger. Känns spännande med en ny, fräsch blogg! Här kommer jag att skriva när andan faller på, vilket jag misstänker blir rätt ofta...

Är inne på sista semesterveckan nu och det känns ok för vi har haft fullt upp hela tiden. Vädret har varit sisådär men vi fick så vi teg av solstrålar när vi var på Kreta en vecka i juni. Vi bodde i Rethymnon och det var helt kanon när man äntligen kom fram vill säga. Vi hade mögtid med flyget ner! Vi lyfte 17:10 från Malmö och var inte framme på Lefkoniko Beach hotell förrän vid midnatt. Busstransfern från Heraklion tog 1 h och 20 minuter och då åkte man på serpentinvägar i bergen. Fast det såg man inte för det var kolsvart ute. (En jäkla tur att jag inte var medveten om det för då hade jag flippat ut!).

Vi njöt i fulla drag hela veckan! Rethymnon är en supermysig by med venetiansk hamn som är full med uteserveringar och små gulliga fiskebåtar. Stranden är jättefin med finkornig sand och personal som håller den ren och fräsch från morgon till kväll! Vi gick upp tidigt varje morgon och tog en powerwalk på en timme innan vi njöt av den härliga frukostbuffén! Badade hela dagarna och sedan käkade vi ute varje kväll och följde naturligtvis fotbolls-EM på pubarnas storbildsskärmar. Ohhhh sicken mysig vecka vi hade!!










Inga kommentarer: