söndag 7 december 2008

Oj en sån härlig helg det har varit!!!!!

I fredags hade jag ombyte med på jobb för det skulle festas med jubbekompisarna redan klockan fem!! Jag hann ju inte hem om och denne kan ju inte flexa och flaxa som de andra...
Klockan 16 small jag igen luckan och for in på p-vakternas omklädningsrum och switchade trasor och bättrade på med litta klegga i hoet så man så nåt så när ut.
17:00 träffades en del av gänget på Löjtan för kvällens första öl. Satt där en timme sen lullade vi bort till bowlinghallen där resten av församlingen ramlade in. Vi åt trerätters i 2 timmar, därefter bowlade vi lika länge!

Jösses så roligt vi hade åt varandras bowlingstilar och fula skor....


Kvällen slutade där den började, på Löjtan, där vi tog en sista öl och jag låg i tryggt förvar under täcket klockan tolv...ZZZZZ

På lördan väcktes jag 06:30 av en vrålsnarkande Curt som av nån konstig anledning låg i vår säng... Antagligen hoppade han upp när Älsk kom hem från spelningen på fredasnatten. Jag smög in på Fridas rum och kröp ner hos henne men kunde inte somna om för det blev ju för VAAAAARMT så det var lika bra att gå upp och käka frukost. Frida och jag cyklade ut till mamma och pappa för de passade Arvid och Walter för Johan & Charlotte var i Tyskland. Vi promenerade hem till oss med Walter i vagnen!

Oooo en sån lycka att få ha det lilla Gylletrollet för sig själv i ett helt dygn!!!! Vi var på Flaningen och matade ankorna och åt spagetti och köttfärssås. Sedan fick han bada skumbad!
Får man hoppa i tro?

Nu vill jau hau sipps o kåla!!!


Vi tittade på Scnappi, Mahnanama och andra kuliga saker på datorn och såg lite på filmen Björnbröder. På kvällen åt vi lite glass och tittade på barnprogram.

Där emellan hoppade Frida & Walle i sängen och slog kullerbyttor. Och så lekte vi med tomtar och åt pepparkakor.
Johan & Charlotte kom och hämtade honom vid 11-tiden och det passade bra för då började Idol som Älsk och jag missade i fredax. Yes Alice & Kevin i final!!!

Resten av söndagen chillade vi. Frida övningskörde och så vi var en runda hos mamma & pappa och snackade lite när vi lämnade tillbaka vagnen.

Älsk pillade på mitt hår i eftermiddags när vi var ute med hundarna och flinade...

-Va pillar du på, sa jag?

-Jag pillar på dina små kära gråa hårstrå...
Nu är klockan 18:55 och jag har chokelabruna hårstrån utan några som helst gråa inslag!
Aj lav PolyColor!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, ja vi har haft en riktigt mysig helg! Men nästa helg.. BOM! Då blir det fan ta mig Lussevaka! ;D wohoo!

Anonym sa...

Låter härligt. Alltihopa.Alla så söta på bilderna.
Kram

Anonym sa...

vilken myshelg :O)
Det e så kul o bowla :O)

Anonym sa...

Nästa helg??????
Jag trodde att Frida skulle vara hos oss till söndakväll.Vi har ju knappt fått rå om henne!!!!
Hon har ju i princip bara sovit här!!!
AAANNNÄÄÄÄÄÄ,så kan vi inte ha det. Man måste faktiskt ta lite hänsyn till dom gamle osså!!!KRAMMEN från MODERN::::