fredag 16 januari 2009

Ja, nu har jag läst färdigt "Låt den rätte komma in"... Fy fasen vad den var bra!
Men!
Hade jag inte hört så mycket om den innan från andra och bara läst på baksidan i bokhandeln så hade jag satt tibax den i hyllan igen för vampyrer är inget som lockar denne precis.
Kanske har det med min barndom att göra... När jag var liten firades vissa nyårsaftnar i Alstad och då tittade jag på Dracula med syrran, Ginnie & Rikard (alla 4-6 år äldre än mej). och sen gick vi till Alstads kyrkogård...
Jag var ju minstingen i gänget och jävlar vad dom skrämde mej...
Usch, jag har fått men för livet fattar jag ju nu...
Fan inte konstigt man har blitt som man har blitt...

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har samma skräckfyllda minnen av dracula... Jag o kusin Anna fick se den på syrrans rum en kväll. Jag var väl typ 6 år eller nåt. Ja jäklar vilka mardrömmar jag hade sen ....huuuua....
Men boken var alltså bra... då får man ta o läsa den sen...Trevlig helg. POK