torsdag 19 mars 2009

I morse när jag promenenixade till jobb så var det en helt underbar morgon! Man fick rediga vårkänslor av soluppgången, fågelkvittret, vårblommorna och svett under täckjackan som plötsligt kändes för varm!!! Hade en trevlig men fullspäckad dag på arbetet med mycket telefonsamtal, socialt snack och ett möte som kändes väldigt givande!

På kvällen försvann Frida till kören för att sedan kinesa hos farmor & farfar på Kurland för att ha nära till praktiken på Uddens förskola där hon ska spendera tors-fre i 6 v framåt. Älsk skulle rädda liv hela natten så jag fyllde en spann vann och gick ut och putsade rutorna på södersidan. Efter det fick trädgårdsmöblerna sig en omgång!
En skitt och en ren!
Bara du & jau-hörnan är fit for fight för 2009
Sen åkte kvasten fram och det sopades så det stod härliga till! Mitt i alltihop hörde jag Curt grymta lite extra och gick för att kolla vad det var... Han hade nosat upp 1 styck snödroppe mitt i vår gräsmatta, eller rättare sagt så hoppas vi på att det ska likna en gräsmatta till sommaren...

Röd-grön röra...

Men nu är det kväller och denne tänker hoppa in i duschen för det är inte bara trädgården som behöver en uppfräschning...fast det hjälper nock inte bara med en dusch...för man é ju snart förti...om 351 dagar...liten kris kanske... Häv ö najs ivning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jeavul va redig du var då!!!!
Blev du inspirerad av vår röjarhelg ;O)
Hörde att vår vinkväll ÄNTLIGEN ska bli av!!! Tjohoooo ;O)
Ser jag verkligen fram emot.... ska ladda kameran tills dess. Ha en underbar weekend. POK

Anonym sa...

Vilken energi! Då gäller det att smida mens järnet är varmt ju.
Kram