torsdag 12 mars 2009


Nämen ojsan va jag inte har skrivit på länge...Det har varit mycket nu...
Förra torsdagen,
nämligen på min födelsedag,
anordnade jag och kollegan avtackning (50 pers), för min käre chef som ska gå vidare till Region Skåne. Det gick hur bra som helst men det är mycket planerande, beställande och fixande innan det är dags men vi har haft himla roligt under processen och det är ju huvudsaken! Tillställningen blev lyckad och chefen var så nöjd och rörd att han ångrade att han sagt upp sig...hihi.

På kvällen kom Yes & Hef med blommor och present till grisen. Vi hade kafferep och så bokade vi oss en liten resa till landet där man kan använda thaitrosor i mars nästa år då denne fyller 40!
Fredagen blev himla mysig med Älsk & mig själv som ingredienser. Vi var helt utschasade efter veckan och det var så härligt att bara slå röven i soffan med ett glas vin och starta dialogen som flöt på ÄNDA TILLS 23:00!!!! (Oj, va vi är wild & crazy!).

På lördagen gick vi med doggsen till stan och jag hyrde "Låt den rätte komma in" på Hemmakväll! Vi har läst boken och tyckte den var himla bra! Filmens omslag var full med utmärkelser och skyhöga betyg så vi var väldigt förväntansfulla hela dagen.
På eftermiddan hälsade vi på Anita & Åke och hjälpte till att möblera om lite.
Efter det lagade vi oss en god köttbit med klyftisar och fortsatte vår konversation där den slutade 23:00 på fredagen. :o)
Sedan borrade vi ner gumparna i soffan, barrikaderade oss med godiskålar och tryckte på
DVD-n för att avnjuta...

men...den var så fruktansvärt kass...
Jag till och med somnade...Fast det hade jag ju gjort ändå för den varade längre än till 23:00 fniss! Man fick ingen känsla alls för personerna för jättemycket från boken var inte med. Den var kall, stel, tyst, sävlig och helt enkelt usel!

Vi blev djupt besvikna eftersom den plockade den ena baggen efter den andra och då undrar man ju om det är en själv det är fel på!

På söndagen käkade vi middag hos mina föräldrar som bjöd på fisk i pepparotssås och ris. Mums! Fick höra berättelser och se film om Sharm El Sheik-resan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä men jisses tösabiten!!! Har du fyllat år. Ska minsann skälla på syster min som inte påmint mig... ;O) Så: GRATTIS I EFTERSKOTT :O)
Vilken händelserik vecka du haft annars....du ser ut att må toppen :O) Blev inget mer av sjukan? Kram po dig :O)