lördag 6 september 2008

Helg!!!!!!!!!!!!

Natten till fredag sov jag inte många timmar för det var ett evigt hostande och fräsande... Funderade starkt på att sjuka mej när klockan ringde men tänkte, NÄ!!!!, det känns alltid värst på morgonen och har man inte feber så klarar man det mesta. Dottern följde mig en bit till jobb och rastade doggarna. Av nån konstig jäkla anledning så har mitt nyaste, oanvända inköp på Vero Moda hamnat på hennes överkropp denna morgon...arrgh!

Fast den lilla apungen klär jäkligt bra i trasan!!Jag hostade och nös mej genom arbetsdagen och när jag äntligen klockan 16 bommade igen luckan så vrålade min kära vän från Staffanstorp in på parkeringen med sin...öh, eh jag vet fannimej inte vilket bilmärke hon har!!! Den är mörkblå iallafall..
Vi störtade genast in på Valen och köpte solbrillor för solen sken ikapp med oss och vi skulle ju sitta på uteservering och då måste man ju bara ha sannbrills!!
Styrde sedan kosan mot A9 där vi beställde in ett jättegott vin som heter McPherson nånting, sluuurp! Tände vars en gara och tryckte igång snackeknappen!! Aou så gött och sitta där i kanonväder och snacka skit med vännen på en fredagskväll! Kannte bli bättre!!! Vi kioskade kycklingfilé med aioli, saltgurka, vitlöksbröd och sallad och det smakade fantastiskt!
Efter ett par timmar promenerade vi hem till mig och då stod dottern där och attackerade mej en kastrulll för hon ville att jag skulle poppa popcorn till henne för ingen gör så goda popcorn som du mamma!!! :o)
Jag poppade, hällde upp naturgodis och vin till Marie & mej och sedan mysade vi till det på terassen med ljusslinga, värmeljus och fleecefiltar.

Tvingade dottern att fotografera oss, cheese!!!!

Curt ville oxå vara med men han ville inte ha kobojsarhatt på sej!

Inte halsduk heller... fniss...

Vi satt ute till 00:00 och kacklade, fnissade o glodde i gamla album och dagböcker!

Hepp!

Vaknade 7:30 och då käkade vi frukost! Älsk som jobbat natt kom inom vid 8.30 tiden och snackade lite sen stack han vidare till Mallme för att gadda sig. Marie och jag promenerade till stan och sprang runt i affärer och tog sedan en Frappe på Coffe House uteservering! Så jäkla gott! Frida och Carina har flera gånger berättat hur gott det är med Frappe så det var ju inte svårt att bestämma vad vi skulle ha! Kallt kaffe med is, skummad mjölk, socker och choklad...Sanslöst gott!!! Ny favorit!! Efter ett par timmar i stan vinkade vi tårfyllt adjö till varandra och sen gled jag direkt ner i badkaret för jag kände mej som en riktig
Ikväll ska vi på middag till mina päron så nu ska jag fixa till mej lite och väcka Älsk lite försiktigt. Han har haft en tuff natt på bambulansen. Kört precis hela natten och dessutom jobbat med HEF 037...hu... kannte bli värre...

7 kommentarer:

Anonym sa...

stackars curre....men han såg häftig ut tyckte ja ;O)
Va kul att ni fick en riktigt trevlig afton du o söstra min :O)
Nästa gång hänger jag på....promize ;O)
Ha en trevlig kväll o hälsa "syrran" (johan allså) ;O)
POK

Anonym sa...

Ah, vad roligt ni haft. Och kul bilder blev det fastän det var synd om Curt.Han hade väl en ledig kväll?
Söta Frida, så bra på bild!
Ha det bra!

Anonym sa...

I was here..... ;)

Anonym sa...

Asså, jau asså....

Anonym sa...

Amen va kul att är här Marie!!!Kram po di!

Anonym sa...

Men på allvar alltså.... Den där närbilden.... Ser jag ut så??!! Eller var jag bara full....? Inte konstigt man är singel.... :S Hur som helst så tackar jag för en supertrevlig kväll. Du är världens bästa! Nu ska jag köra till skolan och sen svänger jag bortom Nova och kollar om där finns stövlar ti daj! Puss på näsan!

Anonym sa...

Alttså, vännen min! Du är vackrare än någonsin och nä, du var inte ett dugg full! Du är ju Jessica Simpson lookalike för bövelen!!!
Hoppas dojjorna är där så vi kan svassa runt i dom tillsammans!