onsdag 10 september 2008

JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes

Ville bara berätta att denne fisken har vatt så himla redig idag!!!
Jag tänkte på mina garderober när jag jobbade idag och blev så himla irriterad över att där är en jävla röra rent ut sagt! Hittar ingenting på morgnarna och tycker alltid att jag inte har något att ta på mig. När jag ska shoppa nåt nytt så vet jag inte vad jag ska köpa för jag vet inte vad jag har där hemma i röran...

Frågade mej själv irriterat : -Vad är problemet?
Svarade mig själv: -Du din slarvhussa är problemet!
Har man problem så tar man tag i det annars är det inget problem...
Skämdes över mej själv där i mina tankar och bestämde mig för att något måste göras åt saken!
När jag kom hem rev jag ut allting i en hög och började först sortera bort alla sommarkläder och hängde dem i en garderob för sig.


Därefter slängde jag alla urtvättade "kan va bra o hau-plagg" och sedan hängde jag in alla plagg efter färger och la fint och snyggt i alla lådor.
Nu är det gjort!!! Tog en timme allt som allt!
Varför är man så knäpp att man skjuter upp saker och får dem att verka jobbigare än de är när man mår så himla bra efteråt när man tagit tag i något???

******************************************

Nu antar jag Svärmors utmaning om att skriva 6 saker som gör mig glad just nu

... att jag tog tag i mitt garderobsproblem!

... att min dotter städade sitt rum idag utan att sura

... att det är mysigt med höst, värmeljus och bylsiga kläder i murriga färger

... att jag har sån härlig familj & vänner

... att det snart är dags att sätta sig i soffan och njuta framför Idol med en go prilla o en kopp kaffe

...att Curt just nu värmer mina fötter och snarkar så mysigt under min datorJellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes



4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad redig du är... ;) En annan får ju ångest men tiger ändå stilla och ser hur förfallet breder ut sig i det som en gång liknade ett hem.... Men jag tror du har inspirerat mig! Så i helgen tar jag tag i ALLT! Tror jag....

POK!
Ps. Lustigt det där med hotellet. :D Då får ni ge oss en utförlig recension sen så vi vet vad som väntar.

Anonym sa...

Mamma e lik sin mamma...
hi, hi, hiiiiii.

Ja,de e ju de ja alltid har
sagt eller hur?

Även tonåringen mår väl bra med ett nystädat rum,kan man tänka.
Ha de så bra,o imaron e de FREDA!!!!!

Anonym sa...

VA DUTTI DU E!!!!Det gjorde jag i somras o det kändes såååå skönt efteråt :O) Så njuuuut av din reda!!! Säger även som Marie... vill ha en utförlig recension på hotel ascot tack ;O)
POK

Anonym sa...

Ja du. Varför är det så svårt att få tummarna loss när det är så skönt när dom lossnat!Men det är kanske för man njuter xtra mycket då än när man "filar" alltid.Bara en tanke.
Kram på er och ha det så gott!
Man skulle varit som Curt&Uno&Lufsen egentligen. Ta dan som den kommer!