söndag 12 juli 2009


Halloj!
Guuuuud i London så underbart härligt och roligt bröllopet var! Conny & Therese var så vackra!!! Bröllopet hölls vid havet på golfklubben och sedan åt vi middag i restaurangen!
Vädergudarna var med oss och allt var så himla fint och rörande!
Festen hölls sedan hemma på Västervång! ;o)
Jag lägger inte ut bilder än för jag vill att brudparet ska få kika först in privacy!

Gi er ti tålls!

Här kommer bröllopstalet som Marie & jag knåpade ihop i onsdass:

1982
Vad hände då?

Jo, jag hade kalas och fyllde tolv
Och lilla Therese satt uppe och lekte på sitt golv

Conny var en av gästerna där
Men han lekte hellre med Therese affär

”Du, den där Conny från Halla
För honom skulle jag lätt kunna falla”

”Jo, men han e alldeles för gammal för dej
Jag vet vad jag snackar om, lyssna på mej”

Och lyssnade det gjorde hon, men inte som jag trodde
Utan nä, det var bland mina skivor och band som hon bodde

Lillasyster växte upp och blev stor
Något jag sent på en balkong i Olofström erfor

Hon sa: Du kan prata med mig, jag e vuxen nu
Och jävlar i taket, det stämde ju!

Sen följde en tid av numera preskriberat spex
Och detta var sommaren -96

Till tonerna av Whitesnake drack vi lakritsshots och blev yra
Och festade och partade till klockan blev fyra

Sen gick det inte an att festa så mycket mera
För Therese hon började minsann studera

Hon pluggade till förskollärare och tog sin examen
Och nu började hon närma sig den traditionella Svensson-ramen

Till en blind-date tackade hon glatt ”ja”
Och tänk, det var Conny! HURRA!

Dom åkte till Göteborg och bodde på Scandic
Och sen vet vi ju alla hur det gick…..

Det levande beviset sitter ju där
Aaaah va’ han e kär!

Hej och hå!
Ett, tu, tre kom nummer två

Och det var Joel med ögon bruna som bajs
Ja, det låter dumt, men fan vad najs!

Sen med buller och bång
Tog de katter och ungar och flyttade till Västervång

Och Thezz börja’ Facebooka och blogga
Men ibland tar hon sig tid att med mig och Cecilia grogga

Idag e vi här på bröllop och firar
Och Johan sjunger vackert och lirar

Therese hon böla’ och grät en skvätt
Men på bröllop så e det ju helt rätt

Ja tänk! Detta började som en fling
Och nu ska Conny äntligen heta Ring

Ja, jag är ju inte blödig, men Kära syster vad jag älskar daj
Men skit i det! För nu e de’ Partaj!


Skål & grattis på bröllopsdagen!

11/7-2009

4 kommentarer:

thezz o conny sa...

Här sitter jag och Conny på rum 1610 på sextonde våningen (eiiiik)för o kolla in din blogg... Blev litta snopna men rörda att du ej lagt ut några bilder, hihi.Vi ser fram emot att få se dom.
Hälsa the king of rock.... We love ya.... Natti

anita o Uno sa...

Så härligt att läsa. Ser fram mot fotona!

Zezzanpezzan sa...

Till Thezz: Aunää...tusan oxå.Hade jag visst det hade jag blogga utav tusan! Jag hälsar Kingen! Hälsa du Ringen, fniss!

Till Anita o Uno: Ja det var helt underbart! Återkommer med pics later!

Anonym sa...

Ajamen...ja gred ju osse när ja läste talet,(o skrattade )förstås.

Din gamla mamma.