lördag 25 juli 2009

Skyndade mig till Övre efter jobb för bussen skulle gå 16:12 till Staffanstorp! Precis när jag tittar fram från stadsparken ser jag hur 165 fräser iväg. Jag blev skitilsken och dundrade bort till busschaufförerna som stod och rökte och sa:
-Hallå!!!! Jag skulle åka med 165:an 16:12 och den körde iväg nu 16:05!!! Sså kan man väl för tusan inte göra!!!!!! :o(
-Är du säker på att den går 16:12?
-Ja dé é já för det har den alltid gjort!!!!
-Jomen vi har ändrat lite innan sommaren så jag ska kolla här i tabellen...Du den är ändrad till 16.05!
Jag kände mej lite smådum eftersom jag surkärrat mej , för jag brukar inte göra så, men jag bad om ursäkt och kastade mej på bussen till Malmö.
SURKÄRRING!!! Hoppade av på Södervärn och sedan på Genarpsbussen mot Staffanstorp! Turen från Trelleborg till Marie tog EN OCH EN HALV TIMME!!! Åkte genom byar jag aldrig varit i som Arlöv, Burlöv och håll i er TOTTARP!!! Haha, jag satt o småfnissade för mej själv hela vägen för det var så roliga namn på byarna.
Äntligen framme möttes jag av Linn & Lone och de fick vars en hjärteväska av mej som var fyllda med nagellack, snoddar, diadem och glitterklämmor! Dom blev jätteglada :o)
Här har de målat sina naglar i rosa o lila!!! Tjusigt!!!!
Sen käkade vi oxfilé med smörfrästa champinjoner, sallad o Lallerstedts bearnaesås!!! Så jäkla god sås alltså!! Och bara 0,7 g kolhydrater!! Ajm in heaven!
Godistajm!!!!!Snick, snack om livet!!!
Mysigt under filtarna!!Tack för en dajlig fredasskväll i staden som alltid sover!!!!

6 kommentarer:

Thezz sa...

naaaaw va söta mina små töser va <3
Ja du, i detta avlånga land finns många konstiga bya namn....hihi
såg ut som ni hade en toppen kväll. Hoppas du har det lika mysigt idag med din älsk. POK

Marie sa...

Haha! Jag trodde jag gjorde en rolig grimas men ser bara helt galen ut! :D Ja ja, psykologer ska väl va lite psycho...

Tack för en trevlig kväll min vän! PoK

Zezzanpezzan sa...

Visst é dom söta som socker!!!! Ja vi hade en toppenkväll o planerade mallorcaresan, ska ni mé?????? Marie...du é galen, förlika dej med det vännen....

anitaouno sa...

Ja det var riktiga sötnosar. Fina väskor fick dom ju oxo.
Vad idiotiskt att ändra tidtabellen så.Sju minuter alltså.
Helt knäppt tycker jag.
Kram

Anonym sa...

Sicken surkärring du e... o sickna kära töser Marie har.
Maten såg jättego ut,måste prova såsen.

Annars verkade det som vanligtnär ni 2 träffs.
Fniss från mamma.

thezz sa...

ingen mallorca tur för oss...vi köper en husvagn istället ;O)
Man ska hau huuuusvagn , hahahaha