lördag 4 oktober 2008

Idag har det varit en dajlig dag!
Frida & jag åt en lång, god frukost och sedan gick vi långrunda med doggarna. Vädret är härligt! Soligt och lite blåsigt med kyla i om man hamnar i skuggan! Efter vår spatsering stack gumman till Mallme för att shoppa och käka på Elysee med Johanna!

Mitt i alltihopa kom Virren & Älsk hem med nya högtalare med dynna i till vår dator!! Amen kolla så gulliga hussor Virrovitch har på sig!! Röa små tomtehussor!!

När de stuckit passade jag på att rensa på framsidan! Åhhh, så mycke mög där va!!! Och vems fel är det? Jag vet! !!!!Man borde tukta till det med jämna mellanrum så det inte blir så jobbigt när man väl får tummen ur r...n

Sen stack jag och handlade på Maxi inför kvällens middag. Behövde komplettera med Kocklandslagets sås med Karljohansvamp, timjan och citron som jag ska slå över kycklingfileerna. Till det ska vi ha champinjoner och ungsrostade potatisklyftor och paprika. Potatis är inte GI! Jag vet!!!!! Men precis idag skiter jag i GI för jag skulle kunna mörda för potatisklyftor! Så sugen är jag! Muuuuuuummmms!!!

Nu gosar Curt & jag och väntar på att Älsk ska komma hem! Ikväll borrar vi ner oss i soffan och tittar på Stjärnor på is!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Guten Morgen!
Peps o ja sitter här o läser o flinar.
Tänk att de ska va så svårt o fatta att de e mycke enklare att ta trägåren 1g i vickan,säger Peps.Speciellt den lille plätten ni har!!!
Men annars kommer där säkert att bli jättefint när ni blir klara. Plattor istället för gräs innebär ju oxå att det blir mycket mer lättskött.Kramm po di i blåsväred.

Anonym sa...

Oj vad ni hunnit med mycket! Och vad´killarna på jobb arbetar haha.
Ja idag är det absolut inget trädgårdsväder.
Hade Frida mysigt i Malmee igår?
Smakade maten gott? Dum fråga, men jag blev sugen.
Ha det så gott ni alla i stormen!

Anonym sa...

Jag fick oxå ett ryck igår o plantera litta höstblommor o plocka ogräs. O tur var det, för jag hade tänkt göra det idag istället.... brrr. Håll i hatten!!!! POK

Anonym sa...

Till mamma & pappa: Ja, det är sant! Fattar inte varför det ska vara så svårt heller men det ska bli ändring på det nu!! Jag lovar!
Till Anita: Jag har svarat på din blogg!
Till Thezz: Visst är det härligt när man får sånna ryck!! Var kommer rycken ifrån egentligen?? Skitsamma men det är tur att de kommer!!! Ja sicket busväder vi har ida´! Fast det är rätt myset när man slipper ge sig ut i det!!! POK tibax