måndag 4 augusti 2008

Första jubbedan efter semestern avklarad

JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes


Igårkväll hade jag lite ågren och tyckte synd om mej själv för att semestern är slut. Men när jag satt där i soffan och grämde mej så hörde jag plötsligt en röst inom mej som gormade: -Va håller du på med?!! Du har haft en skitbra semester med hyfsat väder och gjort en massa kuliga saker och du stormtrivs på ditt jobb, vad är problemet?!!
Jag la mej ner och och blundade och mindes tillbaka allt roligt och härligt som vi varit med om sedan maj och kom på mig med att ligga och småflina. Lät sedan tankarna gå över till jobbet och kände inom mej att jag riktigt längtar efter att få jobba och träffa alla goá jobbekompisar igen.
Så gött jag mådde efter min lilla självhypnos!

JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes

I morse promenerade jag & Älsk till jobbet i stormregn kan man kalla det. Våra paraplyer for åt alla håll de inte skulle. Fniss, men det var jäkligt mysigt på nåt sätt! Vi är väldigt snackiga på morgonen så ett, tu, tre hade vi snackat väck 1.8 km och var framme!

Dagen var jättetrevlig för vi var en handfull som kom tillbax idag. Hade långfika och snackade om vad alla hade sysslat med under ledigheten. Hela dan hade jag häcken full med telefonsamtal om träd som vält, gatubrunnar som var fulla med löv, maskar i soptunnor och en jääääkla massa fakturor! Det sa svisch och så var klockan 16:00 och jag spatserade hem nöjd och glad. Hann precis hem innan regnet började vräka ner igen! Frida hade en tuff morgon i ovädret när hon krattade i Trelleborgs planteringar idag. Hon blev dyngsur efter en timme för hon hade glömt sina regnbyxor...Hon och några andra sommarjobbare blev hemskickade och om de ville kunde de ta ledigt resten av dan, utan betalning naturligtvis. Hon ringde mej på jobb och berättade detta och då sa jag: Känns det inte rätt surt att sitta hemma och förlora 100 spänn i timmen? Byt kläder, ta på dig regnställ och mina gummistövlar och cykla tillbax! Det lilla trollet lyssnade på sin mamma och när hon kom tibax till parken tyckte de att hon var så redi att de sa att hon inte förlorade en krona!! Puss Frida! Mamma vet bäst!

Efter jobb skyndade Frida & jag hem till Curt & Lufsen som överföll oss med skutt och gläfs när vi kom hem. Tog dem på Flaningenturen och det lades rejäla högar kan jag berätta...

JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roliga bloggar du skriver!!!
Imorrn lär där väl vara ännu fler samtal efter denna stormen :S
Ha en myspys afton i sommarstormen.

Anonym sa...

Ja du. Sånt väder.Man bara klagar och klagar. haha.Frida ringde mej och sa att hon trivs SÅ på jobbet. Kul.Du sista bilden liknar Uno.Den får jag låna.Han lägger högar nu flera gånger om dan sen han fick sitt nya foder. Sen åker det ju ner ett och annat plommon med.