torsdag 21 augusti 2008


Idag hade jag möte med en kontorsmaterialförsäljare. Redan när hon ringde i våras och ville boka tid så sa jag att jag inte kommer att handla en enda pinal eftersom kommunen har avtal med C-Express. Hon ville absolut ändå komma, suck... Jag hoppades hela förmiddan att hon hade glömt mej men icke. Hon kom i exakt rätt tid med sin rullande plåtväska. Hon satte igång och pladdra som en kulspruta om hur fantastiska deras grejor är och jag blev tröttare och tröttare för det var ju inte direkt den första försäljare jag har råkat ut för precis. Hör här:
Hon ville sälja en paket med rengöringsvåtservetter till dataskärmen för 300:-!
(Hos C-Express ligger dem på runt 70:-).
Alltså ursäkta mej men vem köper dessa skämtprodukter????? Sanslöst!
Dessutom har min mossa (som är städproffs) sagt att det bästa är att rengöra skärmen med en lätt fuktig microcleanduk, så det så!
Mossor har alltid rätt, så é de´bara!

JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes



På lunchen sprang snälla mamman, (jag alltså) upp på Gallerix för dottern ville ha A4-block till skolan. Hittade jättefina med hjärtan och döskallar på, 5 st för 50:-! Klippet tyckte jag för de var sithäftiga. När dottern hade rast i skolan ringde hon mmig och jag berättade glad i hågen att jag hade fixat block. Då svaara hon helt surt:
-Öhh, skojar du!!! Du menar inte att du har köpt såna med motiv på! Jag vill helt vanliga såna som ni har på jobb...
Kyss mej i häcken din otacksamma, rälie unge. Handla dina jäkla block själv för tusan! tänkte jag men sa det inte.
Efter samtalet satt jag och pyrde och surade och kände att det kvittar fannimej hur man gör för det blir alltid fel när man har en tonåring.
JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes
AAAAAAAAAARRRRRRGHH! Man vill ju bara väl!
En timme senare störtade hon in till mej på jobb med världens gladaste min och ville ta en kopp kaffe med mig och tjabba lite innan hon skulle hem. Så fort jag såg hennes underbara leende steg mitt pH-värde till 7 igen! Hon kollade på blocken och tyckte att de var helt okej!
Än en gång, mossor har alltid rätt, så é dé bara!
JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes
Till middag blev det kassler med kokta minirödbetor, gröna bönor och surkål som Älsk hade svängt ihop! Gott, gottigottgott! Han for iväg för att rädda liv och Frida och jag stack till Maxi för att veckohandla. Puh!
Nu ligger Frida i badet och så fort Lufsen hör vattenporlet i badkaret så sticker han och gömmer sig men inte Curt... Han hade gärna hoppat i!!!
Vad vill du gubben?

Få en kyss såklart!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skratta så jag grät när jag läste om ditt tonårsdilemma ....
Din blogg är den roligaste jag läst på väldigt väldigt länge.... kram po di

Anonym sa...

Ha ha.Ja vad vore man utan dom goe ungarna.Men smaken är ju som baken. Tur att det blev bra till sist och Frida + mamma blev nöjda.
Så söta dom är dom två. Många blöta pussar från Curt ser jag.
Kram

Anonym sa...

Ha,ha,ha....jodu,de kommer igen i kagan,som han sa ,bagarn!!!!!
Angående rengöring av datorer...du har rätt,men vi får inte rengöra skärmarna.Det är användarens jobb.En av våra städerskor har nämligen fördärvat en skärm
när hon tog dammvippan.So long så länge.