tisdag 5 augusti 2008

Mamma Mia mamma, eller hur???


Jaha, då har man sett Mamma Mia för fjärde gången och jag är lika lyrisk som första gången!!!!!
Jag har sett den som musikal 2 ggr, först i London under en mini semester med Micke & Kerstin och sedan den svenska versionen i Stockholm på Cirkus med bästaste vännen Marie.
Filmen hade premiär min första semestervecka och då klapp Johan & jag biljetter direkt! Ikväll såg jag filmen med mamma för jag ville att hon skulle se den eftersom det var hon som såg musikalen först i London och sedan pratade så varmt om den så man bara kände att den MÅSTE jag se. Hon tyckte också att filmen var suverän!!!
Bian var fullsatt idag igen!! Nu har de förlängt speltiden till den 14/8! Ingen film kan ha gått så bra som denna i Trellehulla, ever!!!
Den har alla ingredienser, underbar musik, fantastisk inspelningsplats på en ö i Grekland, härliga skådespelare och diverse mindre bra sånginsatser men som blir så charmigt eftersom det inte blir så himla perfekt och präktigt som det hade blivit om det hade varit professsionella sångare.
Se den & njuuuuuuuut!!!!

3 kommentarer:

morma sa...

Ha,ha..nu kunde jag äntligen!!

Håller fullständigt med dej
flicka lilla.
Det enda jag saknade var,
applåderna o visslingarna när det var slut,men...
Mamma Mia Absolut!!
Mamma Ingrid...fniss

Anonym sa...

Hejsan Svejsan
Ja Johan han sa att ni var och såg den igår. Jag har inte sett den än men jag skall själv gå om inte tidigare så 14 augusti. Då börjar den 20.30
Anita

Anonym sa...

håller med till 100% , det var länge sen jag såg en film som gav mig så starka känslor. Jag o min älskling ska in o se den i malmö på lördag efter en romantisk middag! Kan det bli bättre!!!? Think not!!!;)

P.s ...saknade oxå applåderna i slutet, för det var den värd :D